czwartek, 11 kwietnia 2013

Babeczki Czekoladowe z Waniliowym Kremem Mascarpone

Pyszne, wilgotne babeczki czekoladowe z śmietanowo-serowym kremem.
Babeczek wychodzi 18 - 20, a krem starcza na ozdobienie 12-stu. Dlaczego tak? Krem trzeba szybko zjeść, bo jest na bazie śmietany i sera, więc szybko się psuje, a we dwoje z Mężem nie dalibyśmy rady zjeść w krótkim czasie 20 babeczek - nawet 12 było za dużo. Te babeczki bez kremu mogą postać dłużej i są pyszne nawet bez żadnych dodatków. Na jakieś przyjęcie oczywiście można zwiększyć ilość składników kremu i pokryć nim wszystkie babeczki.
Mąż powiedział, że to jedne z najlepszych jakie robiłam. Polecam!



Babeczki Czekoladowe z Waniliowym Kremem Mascarpone

Składniki:
(na 18-20 standardowych babeczek)
  • 115 g ciemnej czekolady (minimum 70% kakao)
  • 2 duże jajka
  • 185 g mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • 85 g niesolonego masła
  • 175 g cukru trzcinowego muscovado 
  • 250 ml mleka w temperaturze pokojowej
  • 1-2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
Krem:
(na 12 babeczek)
  • 250 g sera mascarpone
  • 200 g śmietany kremówki
  • 20 g cukru z wanilią


Czekoladę połam i rozpuść w kąpieli wodnej.

Białka oddziel od żółtek, odstaw. Mleko wymieszaj z ekstraktem z wanilii i również odstaw. Do miski przesiej mąkę, proszek do pieczenia, sodę i wsyp szczyptę soli, wymieszaj.

W drugiej misce utrzyj masło z cukrem na gładką masę. Dodawaj po jednym żółtku, po każdym miksując.

Dodaj przestudzoną rozpuszczoną czekoladę i zmiksuj.

Następnie dodawaj na zmianę po trochu mąki i mleka, dokładnie miksując po każdym dodaniu.

Białka ubij na sztywną pianę (możesz wsypać odrobinę soli, żeby się łatwiej ubiły).

Pianę dodaj do ciasta i delikatnie wymieszaj łopatką.

Blaszkę do muffinek wyłóż papilotkami i napełniaj je ciastem do 2/3 wysokości. Wstaw do piekarnika nagrzanego do 190°C i piecz około 20 minut. Po wyjęciu z piekarnika pozostaw w blaszce jeszcze 10 minut, a potem studź na kratce.
*Babeczki wyrosną ponad papilotkę, a po przestygnięciu wierch się z nią wyrówna

Przygotuj krem. W misce umieść ser mascarpone, śmietanę i cukier z wanilią. Zmiksuj przez chwilę - pamiętaj, żeby nie robić tego zbyt długo, bo krem się zważy (ja miksowałam dosłownie kilka sekund). Gotowy krem przełóż do rękawa cukierniczego z ozdobną tylką i dekoruj nim wystudzone babeczki. Przechowuj w lodówce.

SMACZNEGO!







źródło: przepis na babeczki ze zmianami pochodzi z książki "The Primrose Bakery Book";
przepis na krem własny

34 komentarze:

  1. Wyglądają obłędnie, smakować muszą jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rany ile pracy przy tych fotkach,podziwiam za cierpliwość,piękne babeczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie było założenie od początku prowadzenia bloga z tymi zdjęciami, więc brnę w to dalej ;) Jakoś nie mogę sobie wyobrazić dodania przepisu bez zdjęć z przygotowań ;)

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Śliczniutkie i na pewno obłędnie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają wspaniale

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia. Pozdrawiamy !

    www.kuchniapostudencku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Prześlicznie udekorowane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wyglądają te Twoje babeczki :) a jak smakują ? pewnie sama rozkosz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm, a ile ten krem "wytrzymuje"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zjeść go tego samego dnia.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  9. babeczki pyszne ! krem niesamowity !
    mi wyszło 23 babeczki i kremu wystarczyło na wszystkie a nawet trochę zostało :P
    a dałem tyle ile w przepisie :P
    jedząc je wydawało mi się że jem nesquicki ! :D
    kocham < 3
    polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzi na to, że ja jakoś dużo tego kremu na babeczki napakowałam ha ha
      Cieszę się bardzo, że smakowały ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  10. Może głupie pytanie, ale czy jak wszystkie składniki na ciasto pomniejsze o połowę, to babeczki wyjdą i będzie ich o połowe mniej? :D Tzn czy zakalec np nie będzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jeśli pomniejszysz składniki o połowę, to wyjdzie połowa babeczek. Nie ma to wpływu na to czy zakalec będzie czy nie będzie - jeśli komuś miałby wyjść, to wyszedłby i z całej porcji ;)

      Żadne pytanie nie jest głupie - jeśli nie jesteś czegoś pewna, to śmiało pytaj ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  11. To nasze ulubione muffinki ! są wilgotne, a nie tak jak większość dość suche. Kiedy je zrobię znikają w mgnieniu oka ;) jak dobrze, że znalazłam Pani bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że smakują ;) Mam nadzieję, że znajdziesz tu więcej przepisów, które staną się ulubionymi ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. a ta śmietanka w kremie to jaka?

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam cię serdecznie, babeczki są niesamowicie pyszne :)
    Możesz mi powiedzieć jakiej używasz tylki do dekorowania babeczek bo są po prostu piękne
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do zdobienia tych babeczek używałam tylki z numerem 2C. Bardzo dobrze przy zdobieniu babeczek spisuje się też 1M.

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  14. Czy można dodać zwykły cukier zamiast tego trzcinowego? ponieważ nie mam tego pod ręką a chce zrobić te babeczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można, ale babeczki będą miały inny smak i kolor.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  15. mam pytanie co do proporcji łyżeczek bo jest tu napisane 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia czy chodzi o 3-4 łyżeczki ? czy o część łyżeczki ? przepraszam za takie pytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy zamiast cukru trzcinowego można dodać zwykły?

    OdpowiedzUsuń
  17. to byly moje pierwsze babeczki, tylko uzylam jakiegos angielskiego cukru brązowego do ciast, mało słodkie, czuć czekolade, mokre, i wysmienity krem. Z chłopakiem zakochalismy sie w nich, jutro robie takie, tylko że z budyniem i druga partia z kawalkami czekolady bialej. Innych przepisów nie szukam bo boje sie, ze wyjdą suche a jestesmy wybretni jesli chodzi o slodkosci:) A ze kulawa ze mnie pani domu, to pytanie, od czego zalezy wilgotność ciast/ciasteczek? Dopiero mam swój debiut w kuchni:)
    Pozdrowienia z Manchesteru!:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy krem bedzie dobry jeżeli poczeka do następnego dnia robiąc go wieczorem ?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy krem będzie tak samo dobry jeśli nie doda się śmietanki? Chodzi mi o to, że chciałabym by wytrzymały około 2 dni. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy przez kilka sekund miksowania krem będzie sztywny ? czy śmietanka zdąży się usztywnić ?

    OdpowiedzUsuń
  21. Hej Nikol,
    dzięki serdeczne za ten przepis! Robiłam je już wiele razy. Najlepsze czekoladowe babeczki jakie jadłam. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)