piątek, 22 marca 2013

Barszcz Biały bez Zakwasu

Na blogu możecie już znaleźć Żurek "Nieżurek", który jest naprawdę bardzo smaczny. Teraz czas na barszcz biały bez zakwasu. Równie pyszna alternatywa dla barszczu na zakwasie.



Barszcz Biały bez Zakwasu

Składniki:

  • 3 litry zimnej wody
  • 300 - 350 g żeberek
  • biała kiełbasa (u mnie 6 sztuk - 450 g)
  • 1 cebula; przypalona nad palnikiem
  • 1 pietruszka
  • 2 marchewki
  • 4 ziela angielskie
  • 3 ziarenka pieprzu
  • 2 listki laurowe
  • 250 g wędzonego boczku
  • łyżka majeranku
  • 3 ząbki czosnku
  • 110 ml śmietany 18%
  • ok 3 łyżki chrzanu
  • do podania: jajka ugotowane na twardo
  • sól, pieprz, sok z cytryny; do smaku


Do garnka z wodą włóż żeberka i posól. Zagotuj, zbierz szumowiny i gotuj na małym ogniu przez około 40 minut.
Dodaj cebulę, pietruszkę i białą kiełbasę. Po 10 minutach kiełbasę ponakłuwaj w kilku miejscach. Dodaj marchew, ziele angielskie, ziarenka pieprzu i listki laurowe.

Po kolejnych 10 minutach gotowania dołóż boczek. Gotuj jeszcze 30 minut. Dodaj majeranek i przeciśnięty czosnek.

W miseczce wymieszaj śmietanę z chrzanem i kilkoma łyżkami zupy, żeby ogrzać mieszankę. Następnie wlej wszystko do garnka i dokładnie wymieszaj. Dopraw solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Podgrzej i podawaj gorące z jajkiem na twardo. Zupa najlepiej smakuje drugiego dnia, kiedy smaki się przegryzą.

SMACZNEGO!






źródło: ze zmianami Barszcz Biały Świąteczny

16 komentarzy:

  1. Super pomysł :)
    Bardzo Ci za niego dziękuję Nikol, ja nie mogę żurku na zakwasie przez problemy z brzuchem, a torebki...yyy...no to nie to samo, i chemia której nie znoszę;/
    koniecznie muszę spróbować Twojej alternatywy żurku. Na pewno jest pyszny :) Pozdrawiam :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że Ci przepis podpasował ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. można uzyc smietany kremówki 30% zamiast 18%?

      Usuń
    3. Śmietana powinna być kwaśna. Jednak jeśli nie masz wyboru, to tym razem daj taką, a następnym kup kwaśną. Zupa się nie zepsuje, ale będzie miała trochę inny smak.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Dzięki za przepis, dzisiaj gotujemy :)
    Tylko śmietana, kwaśna czy słodka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmietana do zup i sosów, kwaśna.

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Rozumiem ,że dodać sam chrzan bez mąki i to wszystko?

      Usuń
  3. Barszczyk petarda! Żeby bardziej pachniało wędzonką, dodałem jeszcze pętko świeżo wędzonej kiełbaski. Mistrzostwo i to bez zakwasu ;-) Jednak da się!

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszny właśnie jemy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za przepis zupka już gotowa i jest pyszna co prawda nie używam śmietany i do garnka chrzan dodałam bezpośrednio, a u nas w domu każdy dodaje sobie jogurt naturalny do talerza i też jest pysznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wczoraj zrobiłam z Twojego przepisu - nigdzie nie dostałam chrzanu korzeniu ale zastąpiłam z chrzanem tartym z śmietaną- mimo wszystko zupka jest pyszna,zapach aż się unosił ! Dziękuje za przepis- za podpowiedź - przepis ląduje do zapisania do zeszytu :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Drugi rok robie z Pani przepisu.jest przepyszny.Zapisany przepisna stale.Dziekuje i zycze wielu blogoslawienst Bozych

    OdpowiedzUsuń
  8. Wykorzystałam ten przepis na te święta i muszę przyznać że wszystkim barszcz bardzo smakował..super przepis, dziękuję! :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis mega. Mój pierwszy barszcz bez torebek, jestem mega dumna.
    Dziękuję za super przepis, od dziś barszcz już mi nie straszny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robie ten barszczyk za każdym razem bo odkąd sama zaczęłam gotować dla mojego faceta, szukałam przepisu bez potrzeby dodawania zakwasu a nie jestem zwolenniczką torebkowych obiadów. Jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)