poniedziałek, 11 lutego 2013

Placki Ziemniaczane

Placki ziemniaczane zna każdy. Ja pamiętam je z dzieciństwa jedzone najczęściej z cukrem. Teraz jadam je raczej w wersji wytrawnej.
Te placuszki z wyglądu nie przypominają moich "maminych", bo ona tarła ziemniaki na drobnej tarce, a ja robię to na jarzynowej. Nie przepadam za tarciem na tarce, a na jarzynówce robi się to po prostu szybciej ;)



Placki Ziemniaczane

Składniki:
  • 1 kg ziemniaków
  • 2 cebule
  • 2 jajka
  • 1 - 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • sól
  • pieprz


Ziemniaki obierz, umyj i zetrzyj na tarce jarzynowej, a następnie dobrze odciśnij wodę.

Dodaj startą na drobnych oczkach cebulę, jajka, a potem mąkę. Dopraw solą i pieprzem.

Smaż na rozgrzanym oleju z obu stron. Zdejmuj z patelni i układaj na ręczniku papierowym, aby odsączyć tłuszcz.

SMACZNEGO!




źródło: przepis własny

8 komentarzy:

  1. Ale narobiłaś mi apetytu na te placki! Nie robię ich właśnie dlatego, że trzeba trzeć, ale oczka to dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja obrane ziemniaki przepuszczam przez elektryczną maszynke do mielenia mięsa. Podpowiedziała mi to pani pracująca w przedszkolnej kuchni. Szybko i sprawnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój brat też trze ziemniaki w malakserze, ale moja mama uważa, że takie placki są mniej smaczne i woli trzeć ręcznie ;)

      Usuń
  3. Na Twoim blogu pierwszy raz zobaczyłam, że można ziemniaki trzeć na tarce jarzynowej na placuszki, a nie tak jak robiłam do tej pory na purre. Moje pościerane paluszki już nie cierpią,a placki pojawiają się na stole w mega szybkim tempie :) (tak samo szybko znikają:P)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki temu przepisowi, Twoje życie również stało się prostsze ;))

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  4. Ja polecam placki ziemniaczane ze śmietanka 18% po prostu delicje mam 14 lat i moge ich jesc bardzo duzo polecam i życzę wszystkim smacznego!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli w tym wieku sama pieczesz placki ziemniaczane, to brawo dla Ciebie ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)