wtorek, 11 grudnia 2012

Warstwowa Sałatka Śledziowa z Żurawiną

Sałatka ta z pewnością jest dla osób, którym nie przeszkadza słodycz w potrawach wytrawnych. Słodyczy tutaj nadaje dżem żurawinowy. Ja nie przepadam za takimi smakami, ale muszę przyznać, że tym razem mi smakowało.
Jej plusem na pewno jest to, że robi się ją dość szybko, więc do skompletowania 12 potraw na Wigilijnym stole, nadaje się jak najbardziej.


Warstwowa Sałatka Śledziowa z Żurawiną

Składniki:
  • 6 marynowanych płatów śledziowych
  • 6 jajek ugotowanych na twardo
  • 4 ogórki kiszone (około 150 g)
  • 1 puszka groszku konserwowego
  • 180 ml śmietany
  • 150 ml gęstego jogurtu naturalnego (dałam grecki)
  • 3-4 łyżki majonezu
  • 150 g żurawiny ze słoiczka


Śledzie, jajka i ogórki pokrój w kostkę, a groszek odcedź.

W misce wymieszaj śmietanę, jogurt, majonez i żurawinę. Powstanie różowawy sos.

Na dnie dużej miski ułóż połowę śledzi, na nich połowę groszku.

Potem połowę jajek i połowę sosu.

Następnie wszystkie ogórki i resztę śledzi.

Dalej groszek, jajka i na wierzchu sos

SMACZNEGO!





źródło: Warstwowa śledziowa z żurawiną

6 komentarzy:

  1. Zapraszam do konkursu:
    http://abcmojejkuchni.blogspot.com/2012/12/swiateczna-zabawa-z-upominkami-lestello.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę wypróbować. Lubię takie połączenia. Dziękuję za ciekawy przepis.Renia

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka z żurawiną to dla mnie coś nowego.

    OdpowiedzUsuń
  4. salatka supeeer . polecam

    OdpowiedzUsuń

  5. Już nie mogę się doczekać tych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka sałatka, pychotka, aż mi ochotę zrobiłaś :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)