poniedziałek, 19 marca 2012

Spaghetti a'la Bologne

Jest to zdrowsza wersja spaghetti bolognese. Mniej kaloryczna i nie tłusta. Nie, nie smakuje jak oryginał, ale ja zdecydowanie wolę tą wersję, którą robiłam już wiele razy. Mój mąż również za nią przepada - był czas kiedy codziennie pytał czy na obiad nie robię przypadkiem tego makaronu ;)


Spaghetti a'la Bologne z Indykiem


Składniki:
  • 250 g pełnoziarnistego spaghetti
  • 300 g mięsa mielonego z indyka
  • 2 ząbki czosnku
  • pół cebuli
  • 1 marchewka
  • 1 czerwona papryka
  • 1 puszka pomidorów w kawałkach (400 g)
  • sól i pieprz do smaku 
  • opcjonalnie jakieś zioła (np. mieszanka ziół włoskich)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek

Makaron ugotuj al dente.
Cebulę i paprykę pokrój w kostkę, marchewkę zetrzyj na tarce.
Na patelni rozgrzej oliwę i wrzuć czosnek pokrojony w duże kawałki. Podsmaż chwilę, żeby czosnek nadał smak oliwie, po czym go wyjmij. Następnie wrzuć na oliwę cebulę, paprykę i marchewkę. 

Wymieszaj i dodaj mięso. Dopraw solą oraz pieprzem (ziołami) i smaż mieszając aż mięso się "zetnie". 

Dodaj pomidory z puszki, wymieszaj i duś przez 15 minut od czasu do czasu mieszając.
Do sosu dodaj ugorowany makaron i wymieszaj lub jeśli wolisz ułóż makaron na talerzu i polej go sosem.

SMACZNEGO!
źródło: ze zmianami - Rewolucja na talerzu "Spaghetti a'la bologne"

3 komentarze:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)