piątek, 1 sierpnia 2014

Hummus

Pasta hummus, to zdrowa przekąska. Pysznie smakuje z kawałkami ulubionych warzyw, można też podać ją z chlebkami pita czy smarować nią kanapki zamiast masła.

PS. crème fraîche można pominąć. Ja po odstawieniu nabiału, robię hummus bez niego (aby uzyskać rzadszą konsystencję pasty można dodać trochę wody).



Hummus

Składniki:

  • 400 g ciecierzycy z puszki; odsączonej i opłukanej
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka pasty sezamowej tahini
  • 4 łyżki crème fraîche (półtłusty)
  • 1 łyżeczka mielonego kuminu
  • sok z połowy cytryny
  • pieprz cayenne; do smaku
  • sól morska
  • 2 łyżki świeżo posiekanej kolendry

Ciecierzycę, czosnek i łyżkę wody umieść w malakserze lub przystawce do blendera. Zmiksuj. Dodaj pastę tahini i miksuj jeszcze przez minutę.

Następnie dodaj crème fraîche i kumin, zmiksuj na gładką masę, dodając po trochu sok z cytryny. Dopraw do smaku pieprzem cayenne i solą morską.

Hummus przełóż do miseczki i posyp posiekaną kolendrą

SMACZNEGO!




źródło: Hoummus z książki "Low-GI cookbook"

7 komentarzy:

  1. Świetny przepis, humus wygląda super apetycznie. Piękne zdjęcia, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie wygląda, długo nie dokładałaś nowych przepisów czyżby takie długie wakacje? :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Do humusu prześwietnie nadaje się ciemny, gęsty chleb razowy. Można opędzlować całą miskę bez zastanowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. kupiłam tahini ... będzie hummus :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się fotograficzna dokumentacja pracy :) Danie - przystawka? - wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)