wtorek, 25 lutego 2014

Mini Pączuszki Serowe

Tuż przed Tłustym Czwartkiem mam dla Was przepis na szybkie malutkie pączuszki.
Możecie je posypać cukrem pudrem lub polać lukrem trzcinowym. Wybór pozostawiam Wam, ale nam bardziej smakowały te z lukrem. Cukier puder trzcinowy smakuje inaczej niż ten zwykły, więc polanym pączuszkom nadaje innego smaku. Poza tym, te malutkie kuleczki, w przeciwieństwie do ich większych krewnych, nie zawierają nadzienia, więc lukier sprawia, że stają się trochę wilgotniejsze.
Smaku ciastu nadaje też skórka kandyzowana, którą można również ozdobić świeżo polane lukrem pączuszki.

Życzę Wam smacznego i słodkiego Czwartku! ;)



Mini Pączuszki Serowe

Składniki:
  • 400 g mąki pszennej
  • 100 g cukru
  • 50 g cytrusowych skórek kandyzowanych (pomarańcza + cytryna)
  • 1,5 łyżeczki sody 
  • 250 g twarogu
  • 1 duże jajko lub 1 małe + żółtko
  • 1 łyżka spirytusu
  • dodatkowo: cukier puder do posypania lub Lukier Trzcinowy
Lukier Trzcinowy:
  • pół szklanki cukru pudru trzcinowego (Diamant)
  • gorąca woda

Mąkę przesiej do miski, wsyp cukier, sodę i skórki kandyzowane. Wymieszaj.

Dodaj przetarty przez sito twaróg, jajko i spirytus. Zagnieć ciasto (będzie dość lepkie, ale staraj się nie podsypywać mąką).

Z ciasta formuj malutkie kuleczki (u mnie porcje po 15 g - większe będą surowe w środku). Smaż w głębokim oleju o temperaturze około 140-150°C na złoty kolor. Wyjmuj na ręcznik papierowy, aby osączyć pączuszki z tłuszczu.

Pączki możesz posypać cukrem pudrem lub polać je lukrem trzcinowym.
Aby otrzymać lukier trzcinowy: cukier puder trzcinowy zalej niewielką ilością gorącej wody i dokładnie wymieszaj (jeśli lukier jest za gęsty dolej jeszcze troszkę wody, jeśli za rzadki dosyp trochę cukru).

SMACZNEGO!






źródło: przepis własny

14 komentarzy:

  1. A u mnie będą tradycyjne, duże i drożdżowe :)
    A Twoje pączusie super wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dzisiaj też tradycyjne - w Tłusty czwartek nie może ich zabraknąć ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. jak zwykle wspaniale wyglądają Twoje wypieki, koniecznie muszę zrobić

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają w sam raz na dzisiaj :). Przy takich rozmiarach można by chwalić się dwucyfrowym wynikiem zjedzonych pączków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda ;) Ciekawie by było usłyszeć to od kogoś na diecie ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Świetny blog, ciekawe i proste przepisy. Będę tu zaglądać częściej :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają świetnie, nic tylko zakasać rękawy i brać się za pieczenie , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczególnie w taki dzień jak dzisiaj, kiedy wypada upiec jakiekolwiek ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  6. A JA JE ZROBIE !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę powodzenia ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. wszystkie twoje przepisy sa wspaniale,bede czesto korzystac z przepisow,a ja zrobilam ptysie z bita smietana-pozdrawiam:Jola.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo ;)
      Ja ptysie robiłam parę dni temu, ale dzisiaj też bym z chęcią się poczęstowała ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)