czwartek, 17 października 2013

Leczo po Polsku

Witajcie Kochani! Dawno mnie nie było. Miło mi, że są osoby, które upominają się o kolejne przepisy i czekają na mój powrót. Całkowity powrót jest już coraz bliżej. Niestety ciągle pojawiają się jakieś przeszkody. Wczoraj na przykład miałam mieć podłączony piekarnik, ale wizyta elektryka skończyła się na tym, że mamy gniazdko w miejscu niezgodnym z przepisami bezpieczeństwa i musimy to zmienić. Z remontem to niestety już tak jest, że "ciągle coś". Aktualnie czekamy aż nasz stolarz będzie miał wolny termin, żeby wyciąć i założyć nam blaty. Kiedy to zrobi, wszystko powinno pójść już sprawnie i mam  nadzieję, że w listopadzie kuchnia będzie już skończona. Póki co po odłączaniu starej kuchenki nie mamy w ogóle możliwości gotowania - jedyne źródło ciepłych posiłków to mikrofalówka :(

Mam w zapasie trochę przepisów i zdjęć, którymi będę się z Wami od czasu do czasu dzielić, żeby potem nowe przepisy nie musiały czekać w kolejce ;) Poniżej przepis na moje pyszne wspomnienie lata. Mmm zjadłoby się teraz... :)


Nie jest to prawdziwe węgierskie leczo. Węgierskie leczo jest wegetariańskie i nie zawiera cukinii. Jest to leczo w polskim wydaniu, które pamiętam z dzieciństwa. Danie jest bardzo proste do zrobienia, jednogarnkowe i jak dla mnie przepyszne.



Leczo po Polsku

Składniki:
  • łyżka smalcu (ewentualnie oleju)
  • 400 - 500 g kiełbasy (u mnie Toruńska)
  • 100 g boczku wędzonego
  • 2 cebule (ok 300 g)
  • 4 ząbki czosnku
  • ok 500 g cukinii
  • 4 - 5 dojrzałych pomidorów (ok 400-450 g)
  • 2 spore papryki najlepiej kolorowe: żółta i czerwona (ok 300 g bez gniazda)
  • sól, świeżo mielony pieprz, papryka słodka, opcjonalnie ostra papryka (ja nie używam); do smaku
  • ok 1 łyżki koncentratu pomidorowego

W garnku rozpuść smalec. Kiełbasę i boczek pokrój, a następnie wrzuć do garnka i usmaż (nie przejmuj się jeśli dno się "przypali" potem wszystko ładnie odejdzie i nada smaku). Mięso wyjmij do miseczki i odstaw.

Na tłuszczu pozostałym z mięsa usmaż posiekaną cebulę i przeciśnięty przez praskę czosnek.

Pokrój cukinię, pomidory (możesz najpierw zdjąć skórkę), paprykę i dodaj do usmażonej cebuli. Dodaj też usmażone mięso. Przykryj i duś około 30 minut od czasu do czasu mieszając. Dopraw do smaku przyprawami i koncentratem pomidorowym.

SMACZNEGO!



przepis własny

4 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie!. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam wszystko według przepisu.Wyszło pychotka:) Jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiamy leczo, już się nie możemy doczekać na sezon na cukinię. Na zdjęciu danie wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)