środa, 29 maja 2013

Pieczarki w Sosie Tikka Masala

Na blogu ostatnio cisza... Jednak nie bez powodu. Blogowanie wcale mi się nie znudziło-brakuje mi go bardzo! Pierwszy powód mojego zniknięcia, to przygotowania do przeprowadzki, a drugi, to ból żołądka mojego Męża. Zaczęło się kilka tygodni temu i co tylko zjadł, to cierpiał. Nawet lekkostrawne potrawy nie pomagały. Jedyne po czym czuł się w miarę dobrze, to ryba z warzywami na parze i domowe kisiele.
W ostatnim tygodniu zaczęłam już gotować troszkę inaczej i powoli wprowadzamy "normalniejsze" jedzenie do naszego jadłospisu. Jednak nie powrócę jeszcze na blog, ponieważ w piątek dostajemy klucze do nowego domu i w sobotę (dokładnie w Dzień Dziecka :) ) zaczynamy remont dwóch sypialni, a potem przeprowadzka, więc na pewno nie będę miała czasu.
Nie mogę się już doczekać powrotu, Jestem ciekawa jak odnajdę się w nowej kuchni (mniejszej kuchni... nad czym troszkę ubolewam). Tyle nowych potraw czeka ahhh ;) Naprawdę nie wiecie jak tęsknię do gotowania i dzielenia się przepisami.

Tymczasem podaję Wam przepis z archiwum, na pyszne Pieczarki w Sosie Tikka Masala. Uwielbiam Kuchnię Indyjską, a to kolejne udane podejście do niej w domu. Polecam!


Pieczarki w Sosie Tikka Masala

Składniki na Sos:
  • 2 łyżki oleju
  • 3/4 łyżeczki kminu
  • 1 duża cebula 170 g)
  • 2 ząbki czosnku
  • ok 2 cm imbiru (ok 10 g)
  • 430 g passaty pomidorowej
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki mielonego kminu
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki chili w proszku
  • 2 łyżki śmietany kremówki
    Pieczarki:
    • 300 g malutkich pieczarek (baby button mushrooms)
    • 75 g jogurtu greckiego
    • 1/4 łyżeczki kurkumy
    • 1/4 łyżeczki chili
    • 1 czerwona papryka
    • 1 łyżka oleju


    W głębokiej patelni rozgrzej 2 łyżki oleju, a następnie wsyp nasiona kminu, kiedy zaczną skwierczeć (uważaj żeby się nie spaliły - potrzebują dosłownie chwilkę) dodaj cebulę, przeciśnięty czosnek i starty imbir. Przesmaż przez kilka minut.

    Dodaj passatę pomidorową, kolendrę, mielony kmin, kurkumę i chili. Doprowadź do wrzenia i gotuj kilka minut. Odstaw.

    W misce wymieszaj jogurt z kurkumą i chili. Dodaj całe pieczarki i dokładnie wymieszaj (jeśli masz duże pieczarki, to je pokrój na połówki lub ćwiartki).

    Na dużej patelni rozgrzej łyżkę oleju i wrzuć pokrojoną w kostkę paprykę. Kiedy papryka lekko zmięknie dodaj do niej pieczarki.

    Pieczarki najpierw puszczą sok, wiec smaż je do czasu, aż cały odparuje (nie mieszaj zbyt często).

    Gotowe pieczarki przełóż do sosu i podgrzej około 3 minut. Dolej śmietanę i jeśli trzeba dopraw do smaku solą. Podawaj posypane świeżą kolendrą z ryżem lub chlebkiem naan.

    SMACZNEGO!





    źródło: przepis inspirowany Mushroom Tikka Masala

    16 komentarzy:

    1. To udanej przeprowadzki życzę, bez komplikacji :)

      OdpowiedzUsuń
    2. pięknie się prezentuje:) na pewno było pyszne:)

      OdpowiedzUsuń
    3. no, ja już się martwiłam i zastanawiałam codziennie co jest grane! Ale dobrze wiedzieć, że to tylko małe zawirowania. :) Powodzenia :D i oby szybciutko poszło, bo fani bloga czekają na nowe przepisy :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Miło by było gdyby rzeczywiście ktoś czekał ;)))
        Dziękuję za komentarz i też mam nadzieję, że szybko wszystko pójdzie :)

        Pozdrawiam!

        Usuń
    4. Kupę roboty ale pewnie się opłaca :D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Może to tak wygląda, ale tak naprawdę, to nie ma przy tym daniu dużo pracy ;)

        Pozdrawiam!

        Usuń
    5. Pyszne zdrowe jedzonko :). Zapraszam do udziału w zabawie Liebster Blog oto link do pytań http://eligotowanie.blogspot.com/2013/06/witam-zostaam-wyrozniona-do-liebster.html Pozdrawiam serdecznie

      OdpowiedzUsuń
    6. Witaj Nikol
      Zagladam do Ciebie od jakiegos dluzszego juz czasu,skorzystalam z wielu Twoich przepisow i wszystkie byly udane. Czekam z niecierpliwoscia na Twoj powrot,nowe wpisy i oczywiscie zdjecia nowej kuchni!!
      Pozdrawiam
      Ewa

      OdpowiedzUsuń
    7. Apetycznie wygląda. Z masalą robiłem ostatnio udka kurczęce zapiekane w piekarniku wyszły pyszne.

      OdpowiedzUsuń
    8. Nikoluś czekamy czekamy i jest nas nie mało :)
      nie wątp w swoich fanów ;)
      udanej przeprowadzki i szybkiego odnalezienia się w mniejszej kuchni... nie wielkość a jakość się liczy :)
      Pozdrawiam serdecznie :)
      http://zaczynamyoddeseru.blogspot.com/

      OdpowiedzUsuń
    9. mmm jake smakowite potrawy az chce sie jesc patrzac na te wszystkie kuszace zdjecia pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    10. Fajny przepis. Zdjęcia super. Gratulacje.

      OdpowiedzUsuń
    11. kiedy w koncu wrocisz do nas? tesknie mocno!

      Ewa

      OdpowiedzUsuń
    12. Fajnie, ja uwielbiam kuchnię indyjską! Wszelkie kremowe, pełne przypraw sosy często u mnie goszczą. Nie wiem tylko, z jakiego źródła korzystałaś. Ktoś coś chyba źle przetłumaczył - kuchnia indyjska to kmin rzymski (kumin), a nie kminek.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Masz rację chodzi o kmin. Kminku nawet nie mam aktualnie w domu i użyłam kminu, ale napisałam źle... Już poprawiłam. Dzięki!

        Pozdrawiam ;)

        Usuń

    Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
    Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
    Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)