czwartek, 7 marca 2013

Placuszki z Piersi Kurczaka

Zamiast robić z piersi kurczaka zwykłe kotlety można je pokroić, zamarynować i usmażyć w formie placuszków. Proste i pyszne.



Placuszki z Piersi Kurczaka

Składniki:
  • 500 g filetów z piersi z kurczaka
  • 1 cebula
  • 2 jajka
  • ok 2 łyżki sosu sojowego
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • łyżeczka ostrej papryki (lub łyżeczka słodkiej i trochę pieprzu cayenne)
  • sól, pieprz do smaku
  • olej do smażenia


Kurczaka pokrój w średnią kostkę. Wymieszaj z posiekaną cebulą,

Dodaj 2 jajka i sos sojowy. Wsyp mąkę, przyprawy i dokładnie wymieszaj.

Przykryj folią spożywczą i wstaw do lodówki na minimum 1 godzinę. Smaż układając masę łyżką na rozgrzanym oleju.

SMACZNEGO!



źródło: przepis własny

15 komentarzy:

  1. a maki to ile i jakiej?Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj umknęło mi ;) 4 łyżki ziemniaczanej - już dopisuję do przepisu ;)

      Pozdrawiam i dzięki za uwagę ;)

      Usuń
  2. Bardzo interesujące! Zwykły kotlet przestaje być zwykły :) Super pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam przepis tylko bez sosu sojowego i papryki, a z przyprawą do gyrosa, ale to już kwestia indywidualna, każdy doprawia jak chce :) ja uwielbiam te placuszki z ketchupem i majonezem, pychota! Ach, i ja najpierw kurczaka przesmażam, a dopiero potem mieszam składniki, wtedy smażenie idzie o wiele szybciej i mam pewność że mięso nie jest surowe. Twój sposób jest jednak szybszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na piersi z kurczaka i ogólnie kurczaka jest wieeele przepisów i nawet takich, które różnią się od siebie niewiele. Te placuszki, o których Ty piszesz też na pewno są pyszne, ale pewne jest też, że smakują inaczej, bo są inaczej przyprawione.
      Jeśli chodzi o strach przed surowym mięsem, to wystarczy smażyć je na średnim ogniu, wtedy nie spalą się zbyt szybko z wierzchu, a środek będzie miał wystarczającą ilość czasu, żeby "dojść".

      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Moja teściowa robi bardzo podobne. Fajny miałaś obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. można pominąć cebulę? nie lubię jej :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz pominąć albo zastąpić ją na przykład porem (jeśli go lubisz). Mój mąż nie toleruje cebuli, ale placuszkami się zajada ;))

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Świetny pomysł :) Mam nadzieję, że nie będziesz zła jeżeli zgapię przepis :)

    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po to udostępniam przepisy, żeby inni mogli z nich skorzystać ;)
      Jednak jeśli chcesz wrzucić go na swój blog, to proszę o podanie źródła.

      Pozdrawiam!

      Usuń
  7. Swietny przepis, sprobowalam i polecam wszystkim!

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja mam pytanie co jest na kalafiorze ?

    OdpowiedzUsuń
  9. ja tez robie podobne placuszki ale dodaje jeszcze pieczarki i ser pokrojony w kostke i wtedy smaze pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)