wtorek, 5 lutego 2013

Pączki Hiszpańskie / Pączki Wiedeńskie

Pączki Hiszpańskie zwane też Pączkami Wiedeńskimi oraz Gniazdkami. Robi się je z ciasta parzonego, takiego jak na eklerki czy ptysie, ale nie piecze się ich w piekarniku, tylko tak jak pączki na głębokim oleju. Polane cytrynowym lukrem są naprawdę smaczne. W Hiszpanii występują pod nazwą Churros, a ciasto wyciska się prosto do oleju bez kształtowania kółek.
Wiem, że mają swoich wielbicieli i mnie również smakują, jednak mimo wszystko wolę tradycyjne drożdżowe pączki ;) Jeśli jeszcze nigdy ich nie jedliście, to polecam zrobić i sprawdzić czy zaliczacie się do grona ich wielbicieli ;)



Pączki Hiszpańskie / Pączki Wiedeńskie

Składniki:
  • 250 ml wody
  • 100 g masła
  • 200 g mąki pszennej
  • szczypta soli
  • 4 jajka
Lukier:
  • cukier puder
  • sok z cytryny

W garnku zagotuj wodę z masłem i solą.

Kiedy woda zacznie wrzeć, zmniejsz ogień i wsyp przesianą mąkę. Mieszaj energicznie do czasu aż masa zacznie odchodzić od garnka i stanie się gładka. Odstaw do wystygnięcia.

Na papierze do pieczenia lub pergaminie narysuj kółka (na przykład obrysowując szklankę), zachowując  kilkucentymetrowe odstępy. Następnie wytnij z papieru kwadraty, tak żeby na każdym było jedno kółko. Każdy kwadrat posmaruj olejem.

Do wystudzonego ciasta dodawaj kolejno jajka po każdym dokładnie miksując.

Masę przełóż do rękawa cukierniczego i używając tylki z gwiazdką, wyciskaj koła na wyciętych wcześniej kwadratach.

Pączki wkładaj na rozgrzany olej papierkiem do góry. Po około minucie zdejmij papierek - powinien łatwo odejść. Smaż z obu stron na rumiano. Wyjmuj na ręcznik papierowy aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.

Ostudzone pączki polej lukrem (cukier puder utrzyj z gorącym skokiem z cytryny).

SMACZNEGO!







źródło: przepis własny

14 komentarzy:

  1. Wyszły Ci śliczne. Mi gniazdka się ze studiami kojarzą, w barku na uczelni były dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam! Wspaniałe Ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czytasz mi w myslach,od rana myslalam wlasnie o zrobieniu Churros,uwielbiam maczac je w kremie krowkowym z pokrojonymi drobno orzechami ..mmmmmmmm..

    Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zaliczam się właśnie do grona wielbicieli tych "słodkości".......te wyglądają tak apetycznie,że jutro obowiązkowo je zrobię.......dzięki za przepis :))Henryka Biernacka

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dzisiaj zrobiłam według tego przepisu - są doskonałe. Dziękuję :)
    A i przepis "krok po kroku" czytelny nawet dla czytających bez zrozumienia :)
    Pozdrawiam - Wiesława O.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie dość, że piękne to jeszcze jakie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. doskonale, ze sa wraz ze zdjeciami.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre przepisy i opisy ze zdjęciami!Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach...Smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. moje ulubione pączki,polecam,zawsze muszę robić podwójną porcję,bo jest sporo łakomczuchów na nie:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam. Wyszły pyszne, ale malutkie. Gdzie można kupić taki duży rękaw cukierniczy?

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)