czwartek, 3 stycznia 2013

Pulpety Rybne w Sosie Koperkowym

Ryby są zdrowe i trzeba je jeść. Te pulpeciki są smaczne i do tego na pewno zdrowsze od smażonej ryby w panierce, więc warto się na nie skusić.
Ryba i koperek to klasyk - mój Mąż powiedział, że ten kto wymyślił to połączenie, powinien dostać Nobla ;)


Pulpety Rybne w Sosie Koperkowym

Składniki:

  • 600 - 650 g filetów rybnych (u mnie dorsz)
  • 1 cebula
  • 2 łyżki masła
  • 1 czerstwa bułka
  • mleko do namoczenia bułki
  • 1 jajko
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • 300 ml gęstej śmietany
  • 2 łyżki mąki
  • 1 łyżka drobno posiekanego koperku
  • szczypta suszonego imbiru
  • szczypta suszonego czosnku
  • biały pieprz
  • sól


Rybę przemiel przez maszynkę. Bułkę namocz w mleku i odstaw. Cebulę posiekaj drobno i zeszklij na maśle.

Do ryby dodaj odciśniętą z mleka bułkę, jajko, zeszkloną cebulę, dopraw solą i pieprzem. Wyrób ręką na jednolitą masę.

Kształtuj niewielkie pulpeciki, a następnie wrzuć je do gorącego bulionu i gotuj na małym ogniu ok 20 minut.

W miseczce wymieszaj śmietanę, mąkę i trochę bulionu. Dolej do garnka, całość dopraw solą, pieprzem i imbirem. Zagotuj mieszając.

Na koniec dodaj posiekany koperek. Podawaj ciepłe np. z ryżem.

SMACZNEGO!





źródło: ze zmianami - Elżbieta Adamska "Kuchnia Polska"

1 komentarz:

  1. moze być pyszne:) przepiss wyglada smakowicie:) dzisiajn sie przekonamy czy mój mąż bedzie niki zachwycony :D pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)