czwartek, 29 listopada 2012

Krokiety z Mięsem i Kapustą

Kiedy dodałam przepis na poprzednie Krokiety z Kapustą i Pieczarkami, zostałam zapytana przez jedną z Pań o przepis na krokiety z mięsem i bez grzybów. Przyznam, że nie pamiętam, aby w moim rodzinnym domu podawało się krokiety z mięsem, chociaż wiedziałam o ich istnieniu, jednak sama też nigdy ich nie robiłam. Postanowiłam, więc to zmienić i tak oto są. Mąż powiedział, że są pyszne i takie jak powinny być (wierzę mu na słowo, bo u niego w domu podawało się takie właśnie krokiety).



Krokiety z Mięsem i Kapustą

Składniki:
  • 400 g kapusty kiszonej
  • 2 listki laurowe
  • 2 ziela angielskie
  • 350 g ugotowanego mięsa z kurczaka np. z rosołu (waga po ugotowaniu, bez kości)
  • duża cebula
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz
  • 1 łyżka ketchupu
  • ewentualnie jakieś zioła suszone (majeranek albo tymianek)
Panierka:
  • 1-2 jajka
  • 2-4 łyżki mleka
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
  • bułka tarta

Kapustę zalej wodą i ugotuj razem z listkami laurowymi i zielem angielskim.
Ugotowane mięso zmiel przez maszynkę lub w malakserze.

Cebule pokrój w kostkę i zeszklij na maśle.
Ugotowaną i odsączoną kapustę możesz przemielić przez maszynkę lub tak jak ja drobno poszatkować. Następnie dodaj ją na patelnię i przesmaż chwilę.

Dodaj zmielone mięso, ketchup, wymieszaj, dopraw i jeszcze trochę przesmaż.

Usmaż naleśniki z tego przepisu.
Nakładaj farsz na naleśniki, składaj boki do środka i zawijaj w rulon, tak jak na zdjęciu.

W misce roztrzep jajka, dodaj mleko, sól i pieprz. Zawinięte krokiety maczaj najpierw w jajku, a potem obtocz w bułce tartej.

Smaż na rozgrzanym oleju z obu stron.

SMACZNEGO!




źródło: przepis własny

13 komentarzy:

  1. piękne te krokiety Ci wyszły, nic innego , tylko pałaszować!
    pozdrawiam!
    Szana :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłoby się takiego krokieta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. najbardziej lubię naleśnikową panierkę :D

    OdpowiedzUsuń
  4. SUPER PRZEPISZ,DZIEKUJE !!!!!!O TAKI WLASNIE PROSILAM ...NO I JUZ MAM :):) SONIA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis pasuje ;)

      Pozdrawiam Serdecznie!

      Usuń
  5. właśnie robię te ślicznie wyglądające krokiety

    OdpowiedzUsuń
  6. po prostu pyszne!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Doszedlem do "dodajemy ketchup". Rownie dobrze mozna napisac, kupione krokiety panierujemy i podajemy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawiasz na równi domowe krokiety z dodatkiem łyżki ketchupu, do gotowców, które koło mięsa nie stały i mają w sobie pełno chemii...
      Nie wiem czy wiesz, ale dobry ketchup jest o wiele zdrowszy od świeżego pomidora - to jedyne warzywo, które po obróbce ma o wiele więcej cennych dla nas składników. Poza tym, podawałam również przepis na domowy ketchup...

      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. ja zamiast jajek do panierowania używam ciasta naleśnikowego

    OdpowiedzUsuń
  9. Swietny przepis.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)