środa, 31 października 2012

Chleb z Dynią

Gotując ostatnio dynię postanowiłam upiec chleb z jej dodatkiem, a że po ugotowaniu została mi jeszcze woda postanowiłam ją również wykorzystać.
Woda odlana z gotowania dyni ma bardzo ładny żółty kolor. Można ją wykorzystać na przykład do pieczenia chleba czy innego wypieku w zastępstwie zwykłej wody. Oprócz tego, że nie będziemy marnować, to zyskamy dodatkowe składniki odżywcze, które zostają w takiej wodzie po ugotowaniu dyni. Jak przygotować Puree z Dyni dowiesz się tutaj.
Chlebek bardzo ładnie wyrasta, a jego miąższ ma jasno żółty kolor. Robi się bardzo prosto i dość szybko, bo czas wyrastania to około 40 minut.



Chleb z Dynią

Składniki:
  • 500 g mąki pszennej chlebowej
  • saszetka drożdży suszonych (7 g)
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka cukru
  • 160 g puree z dyni (przepis na puree znajdziesz tutaj)
  • 180 ml wody z gotowania dyni lub zwykłej wody
  • łyżka oleju

Mąkę, drożdże, sól i cukier wymieszaj w misce.

Dodaj olej, puree i wodę z dyni, zagnieć gładkie ciasto, które nie będzie się lepiło do rąk.

Uformuj bochenek. Ułóż go na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posypanej mąką. Przykryj ściereczką i odstaw w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (u mnie chlebek wyrastał 40 minut). Wyrośnięty chleb posyp mąką i wstaw do piekarnika nagrzanego do 230°C, po 15 minutach zmniejsz temperaturę do 200°C i piecz kolejne 15 minut (całkowity czas pieczenia to 30 minut). Chleb studź na kratce.

SMACZNEGO!





źródło: przepis własny

5 komentarzy:

  1. A se upiekę a tak ładnie wyrósł na tej blasze że żal by nie spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam chlebek z tego przepisu jest po prostu pyszny,polecam wszystkim.Piekłam juz z rożnych przepisów ale ten to jest strzał w dziesiątke.Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.Upieklam ten chlebek i jest bardzo dobry,od siebie dodoalam uprazone pestki dyni i .....wrabalam pol bochenka jeszcze cieplego z maselkiem.Absolutnie godny polecenia.Pozdrawiam.k

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)