poniedziałek, 9 lipca 2012

Lody Herbaciane Earl Grey

Lody inne niż wszystkie, bo herbaciane. Z wyraźnie wyczuwalnym smakiem herbaty Earl Grey.
Do tej pory nigdy nie jadłam lodów herbacianych i przyznam, że jest to ciekawe doświadczenie. Każdemu polecam chociaż raz je zrobić i przekonać się na własnej skórze jak smakują ;)



Lody Herbaciane Earl Grey

Składniki:

  • 250 ml mleka
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 150 g cukru (dałam ok 100 g)
  • 5 - 6 torebek herbaty Earl Grey
  • 5 żółtek
  • 1 łyżka cukru z wanilią

Powoli podgrzej w rondelku mleko, śmietanę i cukier, doprowadzając prawie do wrzenia.

Włóż torebki z herbatą, przykryj i pozostaw na godzinę. Wyjmij torebki (ja je porządnie wycisnęłam, bo dopiero wtedy oddały esencję). Podgrzej.

Żółtka ubij z cukrem i cukrem z wanilią. Powoli dodawaj podgrzaną mieszankę herbacianą, cały czas miksując.

Przelej wszystko z powrotem do garnka i podgrzewaj na małym ogniu, mieszając do czasu aż mikstura zgęstnieje (nie doprowadź do wrzenia, bo wszystko się zważy!). Wystudź, przelej do plastikowego pojemnika, włóż do zamrażalki i mieszaj co godzinę, żeby rozbić kryształki wody (lody będą wtedy bardziej kremowe-ja mieszałam 3 razy). Lody najlepiej wyjąć ok 30 minut przed nakładaniem.
*Dla maszynistów: schłodzoną masę przelej do maszyny i postępuj według jej instrukcji*

SMACZNEGO!




2 komentarze:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)