wtorek, 3 lipca 2012

Drożdżowe Babeczki z Mięsem i Pieczarkami

Drożdżowe babeczki, które bardzo posmakowały mi i mojemu Mężowi. Bardzo proste i smaczne. Z pewnością sprawdzą się na imprezie, ale ostrzegam, bo ja byłabym gotowa pobić się o ostatnią ;)
Z tej ilości składników, którą podałam, wyszło mi 12 babeczek i jeden duuży pieróg wypełniony nadzieniem, którego upiekłam razem z babeczkami. Myślę, że zamiast tego pieroga wyszłoby jeszcze 4-5 dodatkowych babeczek.


Drożdżowe Babeczki z Mięsem i Pieczarkami

Składniki:
  • 300 g mąki
  • 45 g masła
  • 22 g drożdży (użyłam 1 saszetkę suszonych - 7 g)
  • 150 ml mleka
  • 3/4 łyżeczki cukru
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 1 1/2 łyżki oleju - np oleju słonecznikowego EKO Propozycja Ekożerców
  • 1 żółtko
Nadzienie:
  • 2 piersi z kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 400 g pieczarek
  • 125 g mozzarelli
  • 150 g sera żółtego
  • przyprawa do gyrosa
  • 1 łyżeczka czerwonej papryki

Drożdże, ciepłe mleko, cukier i odrobinę mąki, wymieszaj i odstaw na 15 minut do wyrośnięcia. 

Mąkę przesiej do miski, dodaj sól, żółtko, roztopione masło i mieszankę z drożdżami. Wyrób na gładkie ciasto i odstaw do wyrośnięcia na 30 minut.

Piersi pokrój na kawałki i zmiel w malakserze lub maszynce do mielenia.

Na patelni podsmaż zmielone mięso, pokrojoną w dużą kostkę cebulę i pieczarki pokrojone w dość cienkie plasterki.

Kiedy woda z pieczarek trochę odparuje, dodaj przyprawę do gyrosa (ja dałam około łyżki, ale należy doprawić do smaku, według własnego uznania) i paprykę. Połącz ze startą mozzarellą i  3/4 żółtego sera.

Ciasto rozwałkuj na grubość ok 1 cm, wykrawaj koła, którymi następnie wylep formę do muffinek. Napełnij nadzieniem...

... i posyp resztą żółtego sera. Piecz około 20 minut w 200 stopniach.

SMACZNEGO!




inspirowane: Muffinki wytrawne Calzone

30 komentarzy:

  1. Super przepis i wszystko idealnie wyjaśnione ;) Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis! A ta instukcja obrazkowa bardzo przypadła mi do gustu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudeńka!!!!! Ślinka kap, kap, kap normalnie czuję ich zapach!!!!.............Czy można pominąć przyprawę do gyrosa bądź zastąpić ją jakąś inną??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej zastąpić jakąś inną, bo tak całkowicie nie doprawione mogłyby nie smakować tak dobrze. Chociaż pewnie byłyby zjadliwe ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Bardzo interesujące, muszę upiec na imprezę do barszczyku superowa sprawa !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. i kto powiedział, że babeczki muszą być na słodko? super!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie przejdę obojętnie obok takich babeczek. Celowo piszę w licznie mnogiej, bo na jednej by się nie skończyło :-)
    Bardzo ładne zdjęcia...

    OdpowiedzUsuń
  7. Babeczki są świetne ;) przepyszne, świetny przepis ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. A można zamiast piersi z kurczaka dodać mięso mielone?

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepszy portal kulinarny jaki widzialam ,gratuluję pomysłu,a babeczki przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło czytać takie słowa ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Świetny przepis właśnie zajadam się nimi teraz ;)nie wyglądają może tak ślicznie jak te Twoje hehe ale w smaku mam nadzieje takie same ;P Trochę mi to zajęło bo pomagała mi moja 12 msc córa ;)
    Ale wyszły pyszne faktycznie wyszło 12 foremek i jeden duży pieróg. Już wiem co podam na urodzinach córeczki ! Pychooootki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakują, a córa niech się uczy ;) Gościom na pewno też posmakują. Sto lat dla córeczki! :)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  11. 2 piersi..rozumiem, że 2 połówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak chodzi o dwie pojedyncze piersi ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dzięki za przepis, robiłam te babeczki dziś w szkole na zajęciach i wszystkim smakowały;)

      Usuń
    3. ...i sory za te piersi ale zawsze mam z nimi problem ;D

      Usuń
    4. Cieszę się, że smakowały ;)
      Ja z chęcią odpowiadam na pytania, więc nie ma co przepraszać ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  12. A podaje się je na ciepło, czy można też na zimno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz po upieczeniu podaję je na ciepło, ale na zimno też są pyszne ;)

      Usuń
  13. Rewelacja! Przypadkiem trafiłam na Twój blog szukając przepisu na krem do babeczek i jak tylko zobaczyłam te babeczki nie mogłam przejść obok nich obojętnie. Ja robiłam je z pominięciem mięsa i też wyszły rewelacyjne. Ciasto jest idealne, pyszne. Następnym razem dodam do farszu pomidory suszone.
    Przy okazji gratuluję blogu, wszystko wygląda bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że babeczki smakowały, i że blog się podoba ;)

      Pozdrawiam serdecznie ;)

      Usuń
  14. wygladaja bajecznie tez musze zrobic :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepyszne,ciesza oko i podniebienie :) Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały. Dziękuję za komentarz ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  16. Przepyszne babeczki ledwo je wyjelam z piekarnika i juz chciałam je zjeść

    OdpowiedzUsuń
  17. Babeczki cudowne. Smakują bosko

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)