czwartek, 21 czerwca 2012

Kremowy Coleslaw

Prosta surówka, do której można dodać jeszcze jabłko i cebulę, ale ja lubię ją właśnie taką z samej kapusty i marchewki.
Szczerze mówiąc, przekonałam się do niej dopiero niedawno, bo kiedyś mi nie smakowała. Jakiś czas temu kupiłam ją w sklepie, żeby się przekonać czy słusznie jej nie lubię i okazało się, że jednak mi smakuje. Więc albo z tamtą surówką sprzed lat było coś nie tak, albo zmienił mi się smak.
Oczywiście od czasu, kiedy spróbowałam sklepowej wersji Coleslawa, robię go już sama w domu.


Kremowy Coleslaw

Składniki:
  • 0,5 kg kapusty białej
  • 1 duża lub 2 małe marchewki
Sos:
  • 3 łyżki majonezu
  • 3 łyżki kwaśnej śmietany
  • 1 łyżka octu winnego
  • 1-2 łyżeczki musztardy Dijon
  • łyżeczka soli selerowej (celery salt)
  • szczypta cukru (lub więcej jeśli trzeba)
  • sól i świeżo mielony pieprz do smaku

Kapustę poszatkuj, marchewkę zetrzyj na tarce. 

Połącz wszystkie składniki sosu. Dodaj do warzyw i wymieszaj.

SMACZNEGO!


źródło: przepis własny

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię takie surówki z kapusty i też uważam że czym mniej zbędnych dodatków tym lepiej:)Smak się z wiekiem zmienia ale sądzę ,że jeśli chodzi o składniki Twojego Colesława to z pewnością smakuje lepiej niż tę co kiedyś się jadało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jadłem tylko sklepową wersję, a to w sumie wbrew moim przekonaniom kulinarnym ;-) Spróbuje koniecznie!
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)