piątek, 22 czerwca 2012

Bread Paneer Pakora

Planowałam zrobić Paneer Pakora, ale podczas przeglądania przepisów, trafiłam na Bread Paneer Pakora. Ser w chlebie tostowym, zanurzony w cieście z ciecierzycy i smażony na głębokim tłuszczu. Przepis mi się spodobał, chociaż nie miałam wszystkich składników, to coś tam mi wyszło ;) Następnym razem zaopatrzę się w chutney z daktyli, którego mi tu zabrakło.
Przepis pochodzi z kuchni indyjskiej. Na pewno jest to urozmaicenie codziennej kuchni i warto spróbować.
Paneer to ser twarogowy, który w prosty sposób można zrobić w domu. Za jakiś czas zapewne go przygotuję i umieszczę przepis.



Bread Paneer Pakora

Składniki:

  • 6 kromek chleba tostowego
  • chutney z kolendry
  • 250 g sera Paneer
  • 1/2 łyżeczki chilli
  • 1/2 łyżeczki chat masala (u mnie gram masala)
  • sól do smaku
  • 2 łyżki chutney z daktyli (ja z braku zastąpiłam ketchupem)

Ciasto:
  • 1 szklanka (125 g ) mąki z ciecierzycy
  • 1/2 łyżeczki carom seeds (ajwain); ja pominęłam (za to dodałam gram masala)
  • 1/2 łyżeczki papryki
  • szczypta sody
  • sól do smaku
  • woda

Chleb podpiecz chwilkę z każdej strony na patelni lub w tosterze. Posmaruj chutney'em z kolendry.

Paneer pokrój na plasterki. Posyp je chilli, masalą i solą.

Ułóż paneer na chlebie, przyprawami do dołu. Posmaruj chutney'em z daktyli (ketchupem).

Następnie ułóż drugą warstwę paneer i posyp go przyprawami jak poprzednio.

Złóż kanapkę i pokrój ją w 4 małe trójkąty. To samo zrób z pozostałymi 4 kromkami. Powinno wyjść 12 trójkątnych kanapeczek.

Składniki na ciasto wymieszaj trzepaczką, dodając tyle wody żeby osiągnąć konsystencję ciasta naleśnikowego. Odstaw na chwilkę, żeby odpoczęło. 
*ciasta można zrobić trochę więcej, bo ja musiałam dorabiać*

W gotowym cieście maczaj trójkąty i smaż na głębokim oleju z obu stron na złocisty kolor. Po usmażeniu, osącz z tłuszczu na ręczniku papierowym.

SMACZNEGO!



1 komentarz:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)