czwartek, 26 kwietnia 2012

Pulpeciki w Sosie z Warzywami

Dość szybkie danie i smaczne. Ja robiłam je z indyka, ale jeśli zależy wam żeby mięsko nie było zbyt suche, to polecam użyć innego. Z kurczaka też jest chude, a byłoby na pewno trochę bardziej wilgotne. Osobiście mam w planach zrobić je jeszcze z czerwonego mięsa (albo mieszanki z drobiowym), chociaż te z indyka robiłam już kilka razy i zrobię pewnie jeszcze nie raz.


Pulpeciki w Sosie z Warzywami

Składniki:

  • 350 g mięsa mielonego (użyłam z indyka)
  • 1 jajko
  • 2 łyżki tartej bułki
  • sól, pieprz, ewentualnie inne przyprawy
  • 1 por
  • 2 marchewki
  • 1 pietruszka (u mnie pasternak)
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 150 ml śmietany 18%
  • 3 łyżki mąki

Mięso wyrób z jajkiem, bułką tartą i przyprawami.

Z gotowej masy mięsnej formuj malutkie kotleciki i obtocz w mące.

Usmaż na oliwie z oliwek. Dodaj pokrojoną w słupki marchewkę i pietruszkę. Podsmaż trochę i wrzuć pokrojony w krążki por. Wymieszaj i duś mieszając co jakiś czas, aż warzywa zmiękną.

Wlej śmietanę wymieszaną z solą i pieprzem. Podgrzej jeszcze przez chwilę na małym ogniu.

SMACZNEGO!

4 komentarze:

  1. Wygląda obłędnie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. TAKA MAŁA DYGRESJA:
    Nie wiem skąd się to bierze, ale oliwa z oliwek nie nadaje się do smażenia. A to dlatego, że kwasy tłuszczowe są w oliwie nienasycone, co powoduje ich utlenienie przy wysokiej temperaturze, a takie produkty utlenione nie koniecznie są zdrowe. Dlatego poleca się oliwę tylko do sałatek i surówek, nigdy do smażenia!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam, to z tłuszczów roślinnych najlepszy do smażenia jest olej rzepakowy, bo dobrze znosi wysoką temperaturę. Jednak najlepiej wysoką temperaturę znosi smalec, bo dymi w 220°C. Mimo wszystko myślę, że to już jest wybór indywidualny każdego kucharza na jakim tłuszczu smaży.

      Pozdrawiam!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)