środa, 14 marca 2012

Schabowy z Kurczaka

Z dzieciństwa prawdziwe schabowe kojarzą mi się z twardym i żylastym mięsem - absolutnie nie apetycznym i zostało mi tak po dziś dzień. Chociaż wiem, że z ładnego schabu da się zrobić pyszne schabowe, jednak i tak ich nie lubię. Ponieważ jako dorosła, gotująca osoba mogę gotować to co lubię - schabowych ze schabu nie robiłam chyba nigdy i jak na razie nie zamierzam tego zmieniać ;) Znacznie bardziej, w dzieciństwie i teraz, przypadły mi do gustu "schabowe" z kurczaka.
Czasem na obiad trzeba się trochę narobić żeby zrobić coś smacznego, a takie kotlety z kurczaka są nie dość, że banalnie proste i szybkie, to jeszcze bardzo smaczne. Razem z moim mężem jesteśmy ich wielbicielami ;)


"Schabowy" z Kurczaka

Składniki:
  • 4 piersi z kurczaka
  • jajko
  • sól
  • pieprz
  • ulubiona przyprawa do kurczaka lub własna mieszanka przypraw
  • mąka
  • bułka tarta

Piersi umyj i osusz ręcznikiem papierowym
Każdą rozbij tłuczkiem (najlepiej umieść pierś pomiędzy folią spożywczą, żeby zapobiec rozpryskiwaniu mięsa).

Oprósz mąką z każdej strony, zamocz w roztrzepanym jajku z przyprawami ("do smaku"), na koniec obtocz w bułce tartej.

Smaż na mocno rozgrzanym oleju z obu stron. Po zdjęciu z patelni osusz z tłuszczu papierowym ręcznikiem.


SMACZNEGO!


źródło: przepis własny

4 komentarze:

  1. taki dobre proste danie nieprawdaz?jadnak chcialabym cie namowic do uzycia innego miesa niz drob...poledwiczke wieprzowa kroje na majulkie kotleciki i rozbijam...nastepnie marynuje z ziolami w przyprawach cala noc.....nastepnie panieruje i smaze....pycha mieciutkie praktycznie nie czuc ze wieprzowina.... WYPRUBUJ A NIE BEDZIESZ ZALOWALA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę. Na pewno w przyszłości skorzystam ;)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Większość ludzi i tak jedząc kotlety z piersi kurczaka z przyzwyczajenia nazywa je schabowymi:)Osobiście wolę wersję ze schabu, ale mój synek preferuje drobiową:) więc ta częściej u nas gości:)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)