sobota, 18 lutego 2012

Steki z Indyka w Śmietanowo - Musztardowym Sosie

Dla miłośników steków, te z indyka mogą być jako odskocznia, a dla tych, którzy raczej nie jadają czerwonego mięsa (jak ja) zastępstwem.
Do steków w kremowym sosie śmietanowo - musztardowym z cebulką, polecam puree z bekonem i szczypiorkiem.



Steki z Indyka w Śmietanowo - Musztardowym Sosie

Składniki:

  • 20 g masła
  • 8 steków z indyka (880 g)
  • 2 szalotki (50 g); poszatkowane
  • ząbek czosnku; rozgnieciony
  • 125 ml białego wytrawnego wina
  • 125 ml śmietany
  • 2 łyżeczki musztardy pełnoziarnistej (ja użyłam dijon - bez ziaren)

Połowę masła rozpuść na patelni. Smaż na nim steki partiami, z obu stron. Do zrumienienia. Odłóż na bok.

Na tej samej patelni, rozpuść pozostałe masło. Podsmaż szalotki i czosnek aż zmiękną. Wlej wino i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz ogień i gotuj odkryte przez ok 5 minut albo do czasu aż płyn się zredukuje.

Dodaj śmietanę i musztardę.

Do powstałego sosu włóż podsmażone steki i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz ogień i duś pod przykryciem ok 10 minut lub do czasu aż steki będą gotowe (u mnie było to ok 20 minut).

SMACZNEGO!




źródło: The Australian Women's Weekly - Chicken
           "Turkey steaks with mustard cream sauce"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)