wtorek, 17 stycznia 2012

Pizza z Masłem Orzechowym, Raitą i Rukolą - Satay Pizza

Pizza inna niż wszystkie, a zawdzięcza to masłu orzechowemu, które daje jej bardzo ciekawy smak. Kiedy zapytałam Mężą o smak, jeszcze przed moją konsumpcją, powiedział "Gdybym zawiązał Ci oczy i dał kęsa, to nigdy nie powiedziałabyś, że to pizza". Jednak wcale nie oznaczało to nic złego, bo stwierdził, że jest bardzo smaczna szczególnie w połączeniu z Raitą i rukolą. Ja również to potwierdzam.


Pizza z Masłem Orzechowym, Raitą i Rukolą - Satay Pizza

Składniki:
  • 4 gotowe bazy do pizzy; o średnicy 15 cm (zrobiłam własne ciasto z tego przepisu)
  • 140 g masła orzechowego 
  • 125 ml słodkiego sosu chilli
  • 480 g kawałków kurczaka (dałam piersi z kurczaka, wcześniej usmażone w przyprawie kebab-gyros)
  • 200 g sera provolone lub mozzarelli; startego na tarce
dodatkowo

Masło orzechowe wymieszaj z sosem chilli.

Bazy / ciasto do pizzy posmaruj masłem orzechowym i posyp rozdrobnionymi w palcach kawałkami kurczaka. Na wierzchu ułóż ser. 


Pizze na gotowych bazach piecz w 200 stopniach (180 z termoobiegiem) przez ok 15 minut albo aż wierzch będzie brązowy a ciasto chrupnie.
Pizze na domowym cieście piecz w 250 stopniach na folii aluminiowej posmarowanej olejem przez 10-13 minut. Jeśli chcesz żeby spody były chrupkie postępuj tak jak w tym przepisie.

Upieczone pizze podawaj z raitą i liśćmi rukoli.


źródło: ze zmianami The Australian Women's Weekly - Chicken
                                "Satay pizza with rocket and raita"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)