czwartek, 17 listopada 2011

Zupa Krem z Dyni

Zupka jeszcze z okresu sprzed Halloween.
To dziwne, ale chyba nigdy nie spotkałam w sklepie dyni, a przecież co roku o tej porze jest ich pełno. Może to dlatego, że nigdy nie szukałam... Jednak tym razem w sklepie wręcz na nie wpadłam i nie mogłam sobie odmówić zakupu jednej z nich. I tak powstała "Zupa Krem z Dyni" i "Ciasto Dyniowe z Żurawiną i Orzechami".
Zupka zdrowa i pyszna ;)


Zupa Krem z Dyni


Składniki:
  • 800 g dyni
  • 3 ziemniaki
  • 1 litr rosołu
  • mała cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 1/2 łyżeczki curry
  • sól
  • pieprz
  • cukier
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • śmietana

Na oliwie z oliwek zeszklij posiekaną cebulę i wyciśnięty czosnek. Dodaj obraną i pokrojoną w kawałki dynię i ziemniaki. Lekko wszystko obsmaż, dodaj curry i wymieszaj. 

Po ok 5 minutach przełóż do garnka z gorącym rosołem i gotuj aż dynia i ziemniaki będą miękkie. Wszystko dokładnie zmiksuj blenderem i dopraw do smaku.
Podawaj z kleksem ze śmietany.

4 komentarze:

  1. Dziękuję za ten przepis!
    Do tej pory krem z dyni jadłam tylko w restauracji a teraz spróbuję sama ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tez sprobuje, tylko ten cukier niepotrzebny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukru dosłownie szczypta-do smaku. Jeśli Tobie przeszkadza, to nie dodawaj. Każdy powinien doprawiać po swojemu, bo każdy lubi co innego. Mam nadzieję, że zupka posmakuje ;)

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Wygląda przepysznie.Uwielbiam zupę krem z dyni, jest moja najlepsza zupa ze wszystkich zup, można także powiedzieć ze wszystkich dań ! Często gości na moim stole jak tylko nadarzy się okazja.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)