czwartek, 15 września 2011

Banoffee

Ciasto z tych szybszych, a jakże smacznych. Mi kojarzy się z 3-bitem, ale chyba każde ciasto z masą karmelową mi się z nim kojarzy-smakowo w każdym razie jest inne.
M też był zadowolony-tym bardziej kiedy mu powiedziałam, że trzeba je szybko zjeść, bo jest ze śmietaną ;)
Przepis na to ciasto wzięłam stąd tylko, że użyłam gotowej masy karmelowej z puszki i zwiększyłam proporcje składników na spód ponieważ moja forma jest większa niż ta której użyła Stephanie.


Banoffee

Ciasto:
Składniki na formę o średnicy 26 cm
  • 175 g mąki pszennej
  • 47 g cukru
  • 150 g zimnego niesolonego masła
  • 1/4 łyżeczki soli

Nadzienie:
  • puszka karmelu (masy kajmakowej)
  • 2-3 dojrzałe banany

Na wierzch:
  • 300 ml śmietany kremówki (double cream)
  • 20 g cukru pudru
  • kawałek ciemnej czekolady

W malakserze wymieszaj mąkę, cukier i sól. Dodaj masło pokrojone w kostkę i zmiksuj "pulsacyjnie" do czasu aż ciasto zacznie się łączyć w kulki. Nie miksuj zbyt długo żeby nie powstała jedna wielka kula. 

Wylep ciastem wysmarowaną masłem formę do tart. Ponakłuwaj widelcem, owiń folią i wstaw do zamrażalnika na 15 minut. Piecz w 220 stopniach do czasu aż będzie złoto - brązowe, około 13 - 15 minut.

Wystudź całkowicie i posmaruj karmelem (puszkę z karmelem najlepiej wstaw na 5 minut do gorącej wody co ułatwi rozsmarowywanie).

Śmietanę ubij z cukrem. 

Banany pokrój w plasterki i ułóż na karmelu-ja zrobiłam jedną warstwę, ale jeśli chcesz możesz zrobić dwie. Następnie dokładnie pokryj śmietaną, tak żeby żaden banan nie wystawał, bo ściemnieje i nie będzie wyglądał zbyt smacznie. Wierzch możesz oprószyć startą czekoladą.

6 komentarzy:

  1. Rozkoszne! U mnie nie zostałoby zjedzone tylko pożarte:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale rozkosz dla oka, a co dopiero gdybym tylko sprobowala kawaleczek!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne, słodkie ciasto;) uwielbiam takie:)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. takie pyszne, że pewnie z szybkim zjedzeniem nie było problemu..:-)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy to ciasto piecze się razem z folią :)???

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)