wtorek, 30 sierpnia 2011

Torcik Bezowy z Kokosem

Podczas gotowania czy pieczenia często zostają jakieś zbędne białka z jajek. Każdemu zdarza się, że raz na jakiś czas lądują w koszu. Mi również. Tym razem postanowiłam je jednak wykorzystać. Zrobiłam trochę małych bezików i torcik bezowy, na który przepis znajdziecie pod spodem ;)
Jest bardzo słodki co ostatnio stało się u mnie standardem ;) Za jakiś czasu muszę w końcu zrobić coś mniej słodkiego ;) Tymczasem życzę Wam smacznego!

Torcik Bezowy z Kokosem

Składniki na dwa spody bezowe:
  • 4 białka
  • szczypta soli
  • 220 g cukru pudru
  • sok z połowy cytryny

Białka ubić na sztywno z solą. Dodać sok z cytryny i nadal ubijać.
Następnie dodawać po jednej łyżce cukru cały czas ubijając. Masa powinna być bardzo sztywna.

Przełożyć do dwóch okrągłych blaszek wysmarowanych masłem i wyłożonych papierem do pieczenia.
Piec 45 minut w 140 stopniach. Po upieczeniu odstawić do wystygnięcia.

Krem:
  • 200 ml śmietany double cream (kremówki)
  • 65 g czekolady mlecznej
  • 75 g wiórków kokosowych

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofali. Połączyć ze śmietaną i ubić. Na koniec dodać wiórki kokosowe i dobrze wymieszać.

Ostudzone spody wyjąć z blaszek. Na jeden z nich wyłożyć masę, przykryć drugim spodem i schłodzić.

1 komentarz:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)