środa, 10 sierpnia 2011

Rolada Chlebowa z Pepperoni

Prosty przepis, a jaki smaczny. Kiedy go zobaczyłam od razu byłam zainteresowana jego wypróbowaniem. Nie jestem pewna, ale chyba większość blogowiczów robiła go z przepisu Weekendowej Piekarni. Dużo osób narzekało jednak na nieodpowiednie proporcje składników w cieście. Poniżej znajdziecie przepis z proporcjami jakich ja użyłam. Dodałam też sos i oliwki żeby było smaczniej ;)
Jeśli chodzi o mąkę to raz robiłam ze zwykłej pszennej, raz z chlebowej, ostatnim razem dałam taką i taką i za każdym razem ciasto było dobre.
Smakuje na ciepło jak i na zimno. Polecam! :)


Rolada Chlebowa z Pepperoni

Ciasto:

  • 14 g drożdży suszonych (2 saszetki) - Można dać 25 g świeżych,
  • 280 ml ciepłej wody,
  • 500 g mąki pszennej lub chlebowej (strong white),
  • 1/2 łyżki soli,
  • 1 łyżka oliwy,

Sos:

  • 2 łyżki ketchupu ,
  • 2 łyżki pikantnego ketchupu,
  • łyżeczka koncentratu,
  • 2 łyżeczki ziół włoskich,

Nadzienie:
  • około 200 g pepperoni - u mnie 3 rodzaje,
  • po 150 g mozzarelli i sera wędzonego w plasterkach (u mnie rolada ustrzycka),
  • ok 50 g oliwek,

Do posmarowania: 
  • 1 żółtko + 1 łyżeczka wody,
  • sezam, mak etc do posypania,


 W 280 ml ciepłej wody rozpuścić drożdże. Wsypać 330 g mąki, sól, dolać oliwę i wymieszać.

Przykryć i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce. Wyrośnięte ciasto  przekłuć i wyrobić z pozostałą mąką (170 g).
Składniki na sos wymieszać. Ciasto rozwałkować na prostokąt o wymiarach 30x40 cm. Posmarować sosem.

Oliwki, wędliny i sery pokroić na plasterki i ułożyć warstwami na cieście. Całość zwinąć wzdłuż dłuższego boku w ciasną roladę.
Dokładnie skleić końce, ułożyć na blasze wyłożonej pergaminem i posypanej mąką.
Posmarować rozmąconym żółtkiem z wodą, posypać sezamem i odstawić na 20 minut. Piec 25-30 minut w temp. 190 st, aż nabierze złoto-brązowego koloru.

Po wyjęciu z piekarnika odczekać kilka minut i pokroić na porcje.





8 komentarzy:

  1. też robiłam tego rolowanego robala- dziękuję Ci za przypomnienie o nim;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jaka smaczna i pieknie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :* zrobiłam ją ostatnio na kolację i Facet był zachwycony :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. @Russkaya Cieszę się, że smakowało. Mój mąż też za nią przepada ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglada bardzo apetycznie.....i to salami..... z pewnoscia wyprobuje i zamieszcze ja na mojej stronie www.agustomio.com wraz z linkiem do Pani strony :-)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. a oto link do rolady z Pani przepisu
    http://www.agustomio.com/le-mie-ricetteprzepisy/secondi/209-rotolo-di-pane-ripienonadziewana-rolada-chlebowa.html
    wyszla bardzo dobra.....pozdrawiam Paulina

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)