środa, 31 sierpnia 2011

Gnocchi

Lubię gnocchi, ale samodzielnie robiłam je po raz pierwszy i zapewne nie ostatni ;)
Smakują inaczej niż te gotowe ze sklepu i dlatego warto je zrobić.
Przepis podpatrzyłam tutaj.
Gnocchi


Składniki:
  • 800 g ziemniaków, najlepiej o mączystym miąższu
  • 60 g mąki ziemniaczanej
  • 60 g kaszy mannej
  • 2 żółtka
  • sól
  • pieprz
  • papryka mielona słodka
  • świeżo starta gałka muszkatołowa do smaku


Wykonanie:
Ziemniaki umyj. Gotuj w mundurkach w osolonej wodzie ok. 20 minut. Odcedź, lekko ostudź i obierz


Jeszcze ciepłe przeciśnij przez praskę lub dobrze ugnieć tłuczkiem. Masę ziemniaczaną odstaw, aby całkowicie ostygła. 
Do ziemniaków dodaj żółtka, mąkę, kaszę mannę, przyprawy do smaku, zagnieć, aż ciasto stanie się plastyczne.


Formuj małe kluseczki. W tym celu ciasto podziel na kilka porcji, zrób z nich wałeczki o średnicy ok. 2 cm i pokrój na ok. 1 cm kawałeczki. Każdy kawałek lekko zroluj w dłoniach i przy pomocy widelca (bądź tak jak ja trzepaczki) zrób wzorek na kluseczkach.

Gotuj w osolonej wodzie z dodatkiem oliwy lub oleju przez 2 minuty od czasu wypłynięcia na powierzchnię.

1 komentarz:

  1. Pięknie Cu wyszły - takie zgrabne! Z chęcią skusiłabym się na porcyjkę polaną jakimś pysznym sosem :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)