środa, 10 sierpnia 2011

Ciasto z Serem, Renklodami i Kruszonką

Nie wiedząc już co począć z nadmiarem śliwek w międzyczasie robienia różnorakich przetworów zrobiłam ciasto. Zawsze to kilka śliwek mniej ;)
Kiedy mąż wziął pierwszego kęsa zamruczał i przyznał się, że myślał, że nie będzie mu smakowało, ale było inaczej - na szczęście. Jego nastawienie było prawdopodobnie spowodowane tym, że oboje pochodzimy z pokolenia mam piekących w kółko serniki i szarlotki na kruchym cieście. O ile ja jestem skłonna zjeść kawałek to o Nim można powiedzieć, że po prostu takich ciast nie lubi.
To ciasto najlepsze jest na ciepło. Mi następnego dnia już tak nie smakowało-chociaż to może dlatego, że miałam już trochę dosyć tych śliwek. Dosłownie wychodziły mi już bokiem. Ciągłe smakowanie powideł, musu i konfitur, zapijane świeżo ugotowanym kompotem (bo oprócz tego w słoikach robiłam taki do picia od zaraz żeby jakoś ratować śliwki) dawało mi się we znaki i już nie mogłam patrzeć na nic co z nimi związane ;)
Przepis znaleziony tutaj.


Ciasto z Serem, Renklodami i Kruszonką

Składniki na blachę 20x30 cm


Ciasto:
  • 1 jajo
  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 50 g cukru
  • 150 g zimnego masła


Masa serowa:
  • 250 g zmielonego twarogu lub twarogu śmietankowego (u nie Philadelphia)
  • 1 jajo
  • 60 g cukru
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego lub 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 1 łyżka mąka


Kruszonka:

  • 150 g mąki pszennej
  • 50 g mąki ziemnaczanej
  • 50 g cukru
  • 125 g zimnego masła, pokrojonego na kawałki
Dodatkowo:
  • Owoce - u mnie renklody


Składniki ciasta najpierw rozcieramy palcami, a potem zagniatamy szybko na gładkie ciastoWylepiamy nim natłuszczoną i wysypaną mąką lub też wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę. Chowamy formę do lodówki i nagrzewamy piekarnik do 160 stopni.

Składniki masy serowej ucieramy.

A składniki na kruszonkę - podobnie jak ciasto - rozcieramy palcami do uzyskania okruchów.

Owoce umyćosuszyć i wydrylować.

Kiedy piekarnik się nagrzeje, ciasto nakłuć widelcem i piec 25-30 minut.

Po tym czasie zwiększyć temperaturę do 180 stopni, a na cieście ułożyć masę serową i owoce. 

Posypać to wszystko kruszonką. Piec jeszcze 35-40 minut, aż kruszonka się zezłoci.


3 komentarze:

  1. Czy to ciasto mozna zrobic z mrozonymi truskawkami (tzn rozmrozonymi)? Mam na nie wieeelka chec, ale tylko truskawki w zamrazarce. Pozdrawiam z Manchesteru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że możesz spróbować. Ja bym jeszcze przed ułożeniem na cieście oprószyła truskawki mąką, żeby pochłonęła nadmiar soków, które puszczą.
      Daj znać co z tego wyjdzie ;)

      Pozdrawiam sąsiadkę z wyspy ;)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)