piątek, 19 sierpnia 2011

Babeczki Chlebowe z Pieczarkami

Raczej staram się nie robić niczego nowego kiedy mam gości. Jednak zdarza mi się, tym bardziej kiedy są to goście "długoterminowi" ;)  - ponieważ lubię robić nowe rzeczy. Ciągłe gotowanie czegoś co już kiedyś robiłam nudzi mnie i nie daje mi takiej frajdy jaką mam robiąc coś nowego. Tym razem może nie porwałam się na coś ryzykownego, ale przyznam, że obawiałam się czy będzie innym smakowało.
Na całe szczęście obawy odpłynęły przy stole, kiedy spróbowałam jednej z babeczek ;)
Przepis znalazłam u CookingJ.


Babeczki Chlebowe z Pieczarkami

Składniki (12 sztuk):
  • chleb tostowy, najlepiej dobrej jakości
  • ok. 700 g pieczarek
  • 1 cebula
  • pęczek natki pietruszki
  • starty żóły ser
  • pieprz
  • Vegeta
  • olej do wysmarowania blachy

Farsz:
Pieczarki należy umyć, obrać i pokroić w kostkę. Pokrojoną w kostkę cebulę podsmażyć na małej ilości tłuszczu, a gdy się zeszkli wrzucić pieczarki, doprawić pieprzem i Vegetą. Pieczarki tracą bardzo dużo wody, bardzo ważne, aby ją odparować. Gdy grzyby będą gotowe (miękkie i zrobią się ciemniejsze) wsypać posiekany pęczek pietruszki i wymieszać.

Babeczki:
Odkroić skórkę z 12 kromek chleba i każdą rozwałkować wałkiem do ciasta. Jeśli jesteście pedantyczni i pracowici możecie wyciąć z nich kółka przy pomocy miseczki, ja jednak uważam, że nieregularne krawędzie nadają babeczkom charakteru.
Każdą rozwałkowaną kromkę należy włożyć w wysmarowaną olejem foremkę do muffinów, a następnie napełnić farszem z pieczarek.
Wstawić blachę do rozgrzanego do 200 stopni piekarnika na około 20 minut - muszą się przyrumienić.
Dla serojadów i osób nie martwiących się kaloriami proponuję posypać babeczki serem. Aby się nie przypalił, należy to zrobić, gdy babeczki zdążą się lekko przyrumienić. Posypane serem powinny zostać w piecu około 5 minut.



5 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi smaka na noc .Zjadłabym je chyba wszystkie .Uwielbiam takie jedzonko .Może została jedna dla mnie ?

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne babeczki, bardzo podoba mi się pomysł z wykorzystaniem do nich pieczywa tostowego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo ciekawy i smaczny pomysł. uwielbiam połączenie wszelkich grzybów i pieczywa

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mam formy na muffiny, ale mam silikonowe formy. I właśnie zastanawiam się czy mogę zrobić to, używając silikonowych foremek. Powinno raczej wyjść, prawda? :)
    Super przepis - super łatwy i pewnie super smaczny - kocham pieczarki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli uda Ci się uformować chleb w silikonowych foremkach, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się udało ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)