czwartek, 30 czerwca 2011

Rolada Biszkoptowa z Czekoladą. Czyli coś co mi bardzo smakuje ;)

W moim zbiorze przepisów powydzieranych z baaardzo starych gazet znalazłam dwa prawie identyczne. I korzystając z obydwu udało mi się zrobić pyszną roladę.
Rolady nie robiłam nigdy, bo zawsze mi się wydawało, że to coś trudnego, że pewnie te cienkie ciasto będzie się rozpadać,  że nie będę potrafiła jej zawinąć... etc. Nic bardziej mylnego! Wszystko poszło tak sprawnie, że aż sama jestem zaskoczona ;) Już nie boję się rolady! Może to trochę źle dla mojej tuszy, bo tej roladzie po prostu nie mogę się oprzeć ;)
Połączenie czekolady z aromatem pomarańczy mężowi kojarzy się z delicjami. Ja nie jestem pewna z czym mi się kojarzy, ale na pewno z czymś dobrym. Tak że polecam ten przepis!




Rolada Biszkoptowa z Czekoladą

Ciasto:
  • 5 jajek
  • 80 g cukru
  • 80 g mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki oleju


Białka oddzielić od żółtek i ubić pianę ze szczyptą soli.
Żółtka utrzec z łyżką cukru na kremową masę. Ciągle ucierając, połączyć z resztą cukru i przesianą mąką. Delikatnie wymieszać łyżką z pianą z białek.
Masę podzielić na pół. Jedną cześć połączyć z kakao i olejem. Obie masy nałożyć do torebek. Wyciskać paskami na blachę wyłożona papierem do pieczenia. Widelcem lekko połączyć oba ciasta (chociaż nie koniecznie). Piec 10-15 minut w 220 stopniach (ja piekłam 10 minut i to w zupełności wystarczyło, 15 minut byłoby za długo).



Upieczone ciasto wyłożyć na ściereczkę, ostrożnie zdjąć papier, biszkopt zrolować razem ze ściereczką i wystudzić.



Masa:

  • 200 g czekolady
  • 12 g żelatyny
  • 2 żółtka
  • 400 ml kremówki (ja dałam 280 ml elmlea double i 120 ml elmlea light)
  • cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki aromatu pomarańczowego

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Żółtka ubić z cukrem waniliowym również na parze. Gdy zgęstnieją, dodać czekoladę i aromat pomarańczowy. Na koniec połączyć z rozpuszczoną w odrobinie ciepłej wody żelatyną.
Zimną kremówkę ubić, a potem wymieszać z wystudzonym kremem czekoladowym. wstawić do lodówki na około 20 minut.





Biszkopt ostrożnie rozwinąć, posmarować kremem i zawinąć. Schładzać w lodówce przez około 2 godziny.


6 komentarzy:

  1. Super przepis. Bardzo mi się podoba sposób na upieczenie biszkoptu w paski. Rolada wygląda niezwykle apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. też się narazie boję rolady, a Twoja wygląda super, udany roladowy debiut :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam rolady z dużą ilością masy :) pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta roalda to mistrzostwo świata .WYygląda fantastycznie ,i pewnie tak samo smakuje .Zapisuję do zrobienia

    OdpowiedzUsuń
  5. @ martex: rolady nie ma się co bać - jeśli ja sobie poradziłam to na pewno każdy sobie poradzi ;)

    @ Kaś: Tą roladę kocham właśnie za tą mega ilość kremu ;)

    @ lutka40: Rolada jest naprawdę pyszna - przynajmniej jak dla mnie ;) Od czasu kiedy jej już nie ma prawie każdego dnia wspominam ten czekoladowo - pomarańczowy smak ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasto rewelacja :) pychota

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)