wtorek, 21 czerwca 2011

Pikantna zupa - krem z zielonego groszku

W zamrażarce mam dość sporo zalegającego groszku i nadeszła pora żeby go w końcu wykorzystać. Zostało mi też jeszcze chili z mini kebabów więc postanowiłam zrobić pikantny krem z groszku i muszę przyznać, że wyszło pysznie ;) Zupę robiłam wczoraj, a dzisiaj dodałam do niej makaron ryżowy-dzięki temu miałam makaron z sosem na obiad. Na pewno zrobię coś takiego jeszcze kiedyś i dodam zdjęcia.





Zupa - krem z zielonego groszku

  • 500g mrożonego groszku
  • 500ml wody
  • 2 kostki rosołowe
  • 4 łyżki śmietany (u mnie double cream)
  • kawałek pora (miałam tylko 50g ale można dać więcej)
  • 1 papryczka chili
  • 1 łyżka masła
  • 100 - 150g boczku


Groszek zalać wodą i gotować do miękkości z dodatkiem kostek rosołowych. Pora i papryczkę chili posiekać i podsmażyć na 1 łyżce masła. Następnie dodać do groszku i jeszcze chwilę gotować. Całość zmiksować blenderem. Jeśli trzeba można doprawić, ale u mnie nie było takiej potrzeby. Mieszamy odrobinę zupy ze śmietaną w miseczce po czym wlewamy do garnka cały czas mieszając. Jeszcze chwilkę podgrzewamy, ale nie gotujemy.
Pokrojony w kostkę boczek przesmażamy i dodajemy do zupy albo posypujemy nim zupę dopiero kiedy jest na talerzu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)