poniedziałek, 20 czerwca 2011

Mini kebaby + salsa z mango

Ten przepis zachomikowałam podczas oglądania "Saturday Kitchen". Zainteresował mnie, bo wydał się ciekawy, smaczny i szybki. Po jego wykonaniu okazało się, że to prawda ;) Mojemu mężowi kebaby smakowały bardzo - tylko do salsy nie może się przekonać, bo raczej nie lubi łączenia mięsa z owocami. Jak dla mnie salsa smakowała dość ciekawie, ale chyba też wolałabym na jej miejscu coś warzywnego ;)




Mini Kebaby
500g piersi z kurczaka
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki cukru
łyżeczka mąki kukurydzianej
6 kasztanów z puszki (ja użyłam takich z pudełka ;) )
2 szczypiorki
papryczka chili
sezam
olej do smażenia
bambusowe patyczki do szaszłyków


Patyczki namoczyć w zimnej wodzie na 20 minut. Mięso, kasztany, szczypiorek i papryczkę chili pokroić z grubsza i wszystko wrzucić do malaksera. Dodać sól i mąkę. Zmiksować. Zmielone mięso nadziewać na patyczki uciskając i formując ręką. Obtoczyć w sezamie i smażyć na głębokim oleju z obu stron.

Salsa z mango
1 mango obrane i drobno pokrojone w kostkę
1 mała czerwona cebula drobno posiekana
1 czerwona papryczka chili drobno posiekana
2 łyżki posiekanej świeżej kolendry
2 łyżki posiekanej świeżej mięty
sok z jednej cytryny
2 łyżki oliwy z oliwek
sól i pieprz do smaku

Wszystkie składnki wymieszać ;)



1 komentarz:

Jeśli spodobał Ci się przepis i masz coś do powiedzenia, to zapraszam do napisania komentarza ;) Każdy z nich to dla mnie ogromna mobilizacja do dodania kolejnego przepisu.
Będzie mi bardzo miło, jeśli podasz swoje imię lub nick i nie pozostaniesz dla mnie tylko "Anonimem".
Proszę jedynie o nie umieszczanie linków (do stron, blogów, konkursów, reklam etc.)